onsdag 18. februar 2009

På vei mot MC-lappen...

Mange går med ein guttedrøm at ein gang i livet skal dei kjøpe seg motorsykkel. Slik var det ikkje for meg. Eg har noen gode kamerater som kjøpte seg motorsykkel, og dermed var interessen vekt. Det var i høst ein gang at ein av kameratene mine spurte om ikkje eg og skulle kjøpa meg Mc? Eg var med same kameraten på tur til østlandet for å henta eit eksemplar av typen Suzuki DR 650. Den var det han skulle ha!
Det blei mykje snakk om mc på den turen, og ikkje lenge etterpå var same karane på tur til østlandet enda ein gang, og denne gang skulle det kjøpast ein Suzuki XF 650 Freewind 2000 modell. Den skulle stå i min garasje :)
Eg har aldri hatt mykje peiling på motor og sånn, men eg har forstått at det alltid kan mekkast litt for å gjera doningen enda bedre og for at den skal ta seg best ut på veien.
Vi har hatt noen gode, (og lærerrike, for meg..) mekkekvelder i garasjen til Kalle. Der har vi skrudd og skifta olje og greier, sånn at syklane skal være "ship shape" når den etterlengta våren kjem!
Som overskrifta tilseier, har eg enda ikkje fått lappen, og den prosessen kan du følge på denne siden...

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med flott MC-blogg. Dette blir bra greier. Cruising, surfing, skruing og skriving i skjønn forening.

    SvarSlett
  2. Knallbra dette Jan - gleder meg til neste utvikling ;-) Ride on !

    SvarSlett
  3. Jan. Jeg må på vegne av svigerfamilien din ønske deg lykke til med både bloggen og Suzukien. Nesten hele familien er overbegeistret over begge deler, med få unntak, bl.a. din kjære svigermor...... Hun er skeptisk til dette med voksen mann på motorsykkel, ja jeg vil si nesten litt negativ, eller kansje svært negativ er en mer korrekt formulering ved nærmere ettertanke.
    Selv tenker jeg, hva med båtplanene til Jan, eller mer spesifikk Seilbåtplanene!! Som du sikkert vet er jeg en mann som svært sjelden bruker utropstegn og i forige setning brukte jeg altså utropstegnet to ganger etter hver andre for å liksom utrope min frustrasjon. Hva med Seilbåt ’for crying out loud’ !!! (her snek det seg til og med inn litt engelsk i ren frustrasjon)
    Jaja Jan, håper at du får mange flotte turer og kos deg masse.
    PS: Jeg er sikker på at jeg har mamma med meg når jeg nå ber deg instendig om å kjøre pent og forsiktig

    Jarle

    SvarSlett
  4. Eg ser at det trengs eit kompromiss her. Jan, du får nytta tida i garasjen til Kalle til å laga mast på sykkelen. Jarle har kanskje eit gamalt segl du kan få låna. Så kan du cruisa langs stranda med seglet oppe og motoren avslått og vinka til båtane der ute. Husk å ver forsiktig i vendingane.

    SvarSlett